Ga naar de hoofdinhoud

Positie appartement dure segment

Van "Ontwikkeling Oranjepark"

Ga naar het project

Mijn reactie is bedoeld voor de projectleider van dit project, en niet voor publicatie in een overzicht van de reacties!

Het duurdere segment is gesitueerd op particulier terrein dat nog moet worden verworven. Hierdoor zal de aankoop duurder uitvallen dan als hier het sociale segment zou worden gesitueerd. Wellicht is het nu juist voor de eigenaar (al of niet met een ontwikkelaar) zeer interessant om zelf te gaan ontwikkelen, waardoor de gemeente geen opbrengsten uit deze gronden verkrijgt.

Daarbij komt dat het boven genoemde segment tussen de parkeergarage en de spoorlijn, en tussen de gebouwen van Beter Wonen en Stedin is gesitueerd. Niet ideaal voor een duurder segment. Als de ontwikkelaar bij de aanbesteding keuzevrijheid krijgt zal hij, zoals mijn verwachting is, het duurdere segment aan de Koninginnelaan situeren met enerzijds uitzicht op een 'normale' wijk en aan de andere kant een grote groenstrook en pas iets verder op het gemeentehuis.

Dus waarom nu niet rekening met deze uitgangspunten, uiteraard mede afhankelijk van de strand van zaken van de verwerving.

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.

Delen

Geplaatst door

Huidige status

gezien