Ga naar de hoofdinhoud

Oranjepark

Van "Ontwikkeling Oranjepark"

Ga naar het project

1/ Toen het gemeentehuis van Pijnacker werd gebouwd waren veel bewoners in de omgeving bezorgt over het aantal parkeerplekken in de buurt. De gemeente heeft toen de bewoners in de omgeving gerust gesteld door te melden dat er ruim voldoende parkeergelegenheid zou worden gemaakt voor de ambtenaren en bezoekers en dat het niet de bedoeling is dat ambtenaren en bezoekers in Prinsenhof gaan parkeren. We weten allemaal dat de gemeente is samengegaan met Nootdorp en veel groter is geworden. De gemeente lijkt totaal vergeten te zijn dat er toezeggingen zijn gedaan ten aanzien van parkeerplekken in de omgeving!

En het trieste is dat voor het gemeentehuis de parkeerplekken leeg moeten blijven.

In het plan van het Oranjepark wordt uitgegaan van dubbel parkeren, dit klopt alleen als iedereen die gaat werken de auto meeneemt. Ouderen, kinderen (met auto), thuiswerkers zijn een paar voorbeelden van mensen die de auto overdag laten staan en die dubbelgebruik niet mogelijk maken. Op sommige dagen is er in Prinsenhof geen parkeerplek te vinden en moet ver voor een parkeerplek worden gelopen.

2/ De woningen moeten aansluiten op de bestaande omgeving. In de omgeving staan eengezinswoningen en geen woonflats! Hoezo aansluiten bij de bestaande omgeving? Maak de flats aan de Emmastraat en Koninginnehof lager zodat het vanuit de bestaande woningen niet een kolossaal blok is en hoger naarmate het naar het spoor toe gaat. Of bouw eengezinswoningen en aan de Industrieweg een flat.

3/ Er wordt gesproken over groen in deze wijk. Dat klinkt vriendelijk, maar er is feitelijk in het plan erg weinig ruimte voor groen.

Misschien is het mogelijk om aan de oost en west zijde van de flats er gevelgroen tegen te laten groeien.

4/ Er mocht in 2024 opmerkingen op de plannen worden gemaakt. Nu mogen weer opmerkingen worden gemaakt.

Er is veel onrust en onvrede in de wijk over de invloed van de omgeving. Ik stel voor dat de gemeenteraad een informatieavond belegd van de (een deel van) gemeenteraad met de omliggende bewoners om over het plan te praten. Dit om veel frustraties bij de bewoners in Prinsenhof en Koninginnehof aan te horen en uitleg te geven over de plannen.

5/ Op de informatiedag is geantwoord dat tijdens de bouw de omgeving geen last zal hebben van parkerende auto’s van personen die op de bouw werken. Gaat de gemeente hierin handhaven?

6/ De groenzoom tussen Koninginnehof en Oranjepark maak dat breder.

7/ Waarom dit project niet door woningbouwcoöperatie uit te laten voeren?

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.

Delen

Geplaatst door

Huidige status

gezien

Tags

Wonen